Tragedije se svakodnevno događaju i uglavnom ih je teško izbjeći. Jedan takav tragičan događaj zadesio je i bračni par Vermeer: majku Franku – socijalnu radnicu s nevjerojatnom dozom vjere u mogućnost iskupljenja maloljetnih delinkvenata i sociopata, i poočima Phinusa, zaposlenog u tvornici društvenih igara i slagalica. Njihova je sina Jema jedne noći u diskoteci ustrijelio nestabilni vršnjak bez ikakva jasna razloga. Vrijeme prolazi, a dvoje se supružnika ne uspijeva oporaviti od tog gubitka. Da bi koliko-toliko sredili svoj nekada uzoran i stabilan odnos, odluče otići iz Amsterdama na kraći odmor. Međutim, u malom će odmorištu susret s dvjema tinejdžericama promijeniti tijek događaja, a na vidjelo će izići duboke pukotine koje su u braku Vermeerovih nastale Jemovom smrću.
Nizozemska spisateljica Renate Dorrestein, hrvatskim čitateljima poznata po ranije objavljenom psihološkom trileru Kameno srce, i ovaj se put uhvatila jednog suvremenog fenomena – maloljetničkog nasilja. Bez milosti je snažan i uvjerljiv roman u kojem autorica ukazuje na probleme u obitelji nastale kao posljedica tragičnog događaja. Psihološka stanja njezinih junaka otvaraju nam se kroz gusto isprepletene flashbackove koji su platforma za otkrivanje unutarnjih svjetova protagonista ispunjenih tajnama, frustracijama i duboko potisnutim emocijama. Osjećaji krivnje i snažni porivi za osvetom vrtoglavo se izmjenjuju u suštinskoj potrebi obaju supružnika da prevladaju kaos u koji im je skladan obiteljski život pretvoren nakon gubitka voljenog djeteta. U srcu ove napete obiteljske drame različite su društvene igre s jasno definiranim pravilima, i bez kojih su rano djetinjstvo i period odrastanja nezamislivi, a kojima autorica vješto kontrapunktira igru sudbine koja najčešće ne zna i ne poštuje nikakva pravila.
„Bez milosti je uzbudljiv roman koji priča suvremenu priču o modernim ljudima od krvi i mesa i pruža perspektivu s kojom jednostavno moramo živjeti u džungli koja i jest naš svijet.“
De Gooi - en Eemlander
„Dorrestein je ovladala umjetnošću izgradnje katastrofe nad kojom čitatelji uvijek iznova strepe.“
NRC Handelsblad
„Cjelovita, bogata knjiga. Pametno zamišljena: maštovita, s neočekivanim završetkom.“
Elsevier
„Zapanjujući roman o užasnoj ostavštini gubitka...osvježavajuće i sablasno poznato.“
Time Magazine
„Dorrestein dijeli s Hitchcockom jednu od velikih vrlina filmaša – intuitivni osjećaj za napetost. Zazorno izmjenjivanje kućnih scena i onih jezivih izvršava besprijekorno. Dorrestein okreće ploču dovoljno puta da drži čitatelja izbačenog iz ravnoteže do samoga kraja.“
Wall Street Journal
“Njezini su romani poput filmskih scenarija… psihološki romani u kojima je ono najstrašnije najbliže domu… Bolno odrješita i iznenađujuće duhovita, Dorrestein je uistinu hrabra spisateljica.”
Independent